Een merk dat voorkeur creëert

Een merk dat voorkeur creëert

Merkstrategie ontwikkelen

Sterke merken zorgen voor voorkeur. In een wereld vol overvloed, concurrentiedruk en keuzestress draait het erom welke plek je inneemt in het hoofd én hart van je doelgroep. Wat maakt jullie authentiek, onderscheidend en relevant? Welke rol van betekenis wil je spelen met je merk?

In workshops werken we vanuit jullie kern en matchen dit met de buitenwereld: inside-out én outside-in. We onderzoeken wat jullie uniek maakt en hoe dit kan zorgen voor voorkeur in de markt. Daarbij benutten we hoofd, hart en lijf, zodat keuzes niet alleen rationeel worden gemaakt, maar ook gevoeld en doorleefd zijn. We werken toe naar een scherpe merkpositionering die aansluit bij missie, visie en identiteit. Als die nog niet helder zijn, nemen we dit in het traject mee. Tot slot maken we de eerste vertaling naar de consequenties: hoe ziet het merk eruit, hoe klinkt het, wat bieden jullie aan en hoe doen jullie dat.

Hoe ziet een merkpositioneringstraject eruit?

Merkstrategie ontwikkelen
Merkstrategie ontwikkelen

Wat levert het op?

  • Een scherpe merkpositionering  

  • Inzicht in welke rol jullie merk vervult in het leven van de klant  

  • Een eerste vertaling naar uitstraling, communicatie en aanbod 

Voor wie?

  • Voor directies en marketingteams die verantwoordelijk zijn voor het bepalen van de merkstrategie en die:

    • markt dreigen te verliezen of meer voorkeur willen creëren bij de doelgroep voor hun organisatie

    • niet meer helder hebben wat hun merk nu echt relevant, onderscheidend en uniek maakt

  • MKB-ondernemers en scale-ups die willen groeien zonder hun kern te verliezen

Wat ons kenmerkt?

Bij Ervaar de Ruimte werken we in de natuur, zonder afleiding van schermen. We benutten hoofd, hart en lijf en kijken óók naar de onderstroom. We laten je vertragen om weer te kunnen versnellen. Zo ontstaat een koers die standhoudt én goed doet voor de wereld om je heen.

Wil je een merk dat niet inwisselbaar is maar écht verschil maakt?